1. home
  2. Povestea noastră

POVESTEA NOASTRĂ

Povestea noastră a început în România, în 2005. Atunci, am deschis primele două magazine din țară și am căpătat imediat încrederea că vom reuși să ne ducem la îndeplinire planurile ambițioase de creștere.

Încă din 2005, am știut că modelul de discounter va avea succes în România și că le vom putea oferi clienților un raport calitate-preț corect pentru produsele din magazinele noastre.  

Totul a început să ia amploare atunci când grupul german REWE, un grup corporatist de societăți, activ la nivel internațional în domeniul comercial și turistic, din care facem parte, a decis să se extindă în România sub brandul PENNY.

În 2021, ne putem mândri cu un număr de aproape 300 de magazine, iar pe măsură ce creștem, devenim din ce în ce mai angajați în misiunea de a îmbunătăți constant experiența de cumpărare în magazine.  De aceea, optimizăm în mod continuu formatul magazinelor si ne adaptăm la comportamentele noi de consum.

Grupul REWE


Grupul REWE, organizat pe principiul asocierii, este unul dintre liderii grupurilor comerciale și de turism din Germania și Europa. În 2019, compania a generat o cifră de afaceri externă totală de aproximativ 62,7 miliarde de euro. Liniile de vânzări includ supermarketurile REWE, REWE CENTER, BILLA, MERKUR și magazinele ADEG, discounterul PENNY, drogheriile BIPA și magazinele de bricolaj toom Baumarkt. Grupul gestionează, de asemenea, magazinele de proximitate REWE To Go și activitățile e-commerce (serviciul de livrare REWE, magazinul online de produse pentru animale de companie Zooroyal, magazinul de vinuri Weinfreunde și comerciantul de vinuri Kölner Weinkeller). Serviciile de călătorie și turism se află sub umbrela DER Touristik Group, care include tour-operatorii ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meier's Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo și Exim Tours și mai mult de 2.400 de agenții de turism (inclusiv DER Reisebüro, DERPART și parteneri), lanțurile hoteliere ITI Hotels, Club Calimera, COOEE, PrimaSol și Playitas Resort, precum și tour-operator direct, clevertours.com.


REWE Group este o organizație internațională de retail și turism ce activează pe mai multe segmente și divizii în cadrul acestora și care include două grupuri independente: REWE ZENTRALFINANZ EG, cologne (RZF) și REWE ZENTRAL, Cologne (RZAG).

STRUCTURA GRUPULUI REWE

În anul financiar 2019, cifra de afaceri totală a grupului REWE a crescut de la 61,2 miliarde de euro la 62,7 miliarde de euro, iar ponderea veniturilor din străinătate a crescut ușor, ajungând la 29,2%.




Numărul de angajați ai companiilor grupului REWE din Germania și din alte țări europene a crescut cu 0,9 % ]n 2019 față de 2018 și a ajuns la un total de 363.633 de angajați. În 2019, în Germania, numărul angajaților a crescut cu 0,3%, de la 259.496 la 260.179, inclusiv 9.374 stagiari (până la 30 septembrie). Numărul angajaților din afara Germaniei a crescut cu 2,6%, ajungând la 103.454 de angajați.

În 2019, grupul REWE și-a continuat dezvoltarea cu succes, astfel că, veniturile externe totale ale companiei de comerț și turism din Köln au crescut la 62,7 miliarde de euro. Veniturile REWE Combine, excluzând retailul independent, acțiunile și entitățile cu capital propriu, au crescut semnificativ, cu 3,7%, de la 53,4 miliarde la 55,4 miliarde de euro. Doar în afara Germaniei, REWE Combine a crescut cu 6,8%. În 2019, toate segmentele de business ale REWE Combine au fost profitabile și au contribuit la un rezultat pozitiv.



Creșterea veniturilor în segmentele internaționale REWE Combine

  • Veniturile magazinelor internaționale Full-Range, cu activități de supermarket și drogherie în Austria, Republica Cehă, Slovacia, Rusia, Bulgaria, Croația, Lituania și Ucraina, au crescut cu 8,2% de la 9,4 miliarde la 10,2 miliarde de euro. În Europa Centrală și de Est, BILLA și IKI Lituania au obținut împreună o creștere a veniturilor de 20,4% ajungând la 3,7 miliarde de euro.


  • Prin intermediul magazinelor internaționale de discount, PENNY International a realizat o creștere globală a veniturilor de 6%, la 5,1 miliarde de euro în Italia, Austria, Ungaria, România și Republica Cehă. Acesta este  segmentul din care face parte și PENNY România.

PENNY România

În România, operațiunile grupului REWE includ două companii cu sediul central în Ștefăneștii de Jos: compania ce are ca obiect de activitate comerțul cu amănuntul (retail) - REWE Romania și compania cu activitate principală real estate - REWE Projektentwicklung Romania. REWE România a încheiat anul 2019 cu un număr de 20 de noi magazine PENNY, ajungând astfel la 256 de magazine operaționale în România. Pentru viitor, planul nostru este să a depășim600 de magazine PENNY în România până în 2029.
În 2019, am continuat să investim în colegii noștri și am demonstrat, prin proiectele pe care le-am inițiat, că suntem o companie responsabilă. Punem accentul pe sustenabilitate atât la nivel de produse și sortiment, prin dezvoltarea de mărci proprii și extinderea gamei de produse sustenabile, cât și la nivel de proiectare și construcție de magazine. Totodată, facem tranziția către digitalizare printr-o adaptare continuă, în timp ce avem în centru bunăstarea angajaților noștri și confortul clienților. În următorii ani, ne vom concentra pe îmbunătățirea constantă a experienței de cumpărare și adaptarea formatelor de magazine la noile comportamente de consum care vor apărea pe piața din România.