Regulamentul de funcționare al Proiectului 3RO
Prezentul Regulament de organizare si functionare al proiectului 3 RO (“Proiectul”) are scopul de a stabili mecanismul de functionare, de a defini conceptul si componentele sale si de a asigura o informare corecta, completa si transparenta a consumatorilor cu privire la conceptul 3 RO.
Proiectul se va desfasura in toate magazinele Penny din Romania.
1. Contextul in care se lanseaza Proiectul
Deficitul comercial in sectorul alimentar | In Romania exista un deficit comercial de produse alimentare romanesti, valoarea importurilor de produse alimentare depasind cu mult valoarea exporturilor. In plus, Romania exporta preponderent materii prime necesare producerii alimentelor si importa produse alimentare procesate.
Produse romanesti | In urma sondajelor realizate asupra consumatorilor romani, se observa ca a crescut numarul romanilor care apreciaza si isi doresc sa achizitioneze produse romanesti.
Necesitatea sprijinirii economiei romanesti | Intr-o economie greu incercata de efectele pandemiei CORONA Virus si de cele ale razboiului din Ucraina, este necesara sprijinirea economiei romanesti prin programe menite sa promoveze si sa sustina mediul de afaceri din Romania, sa creeze locuri de munca si valoare adaugata in Romania.
Actiuni sustenabile |Cresterea continua a amprentei de CO2, cauzata de activitatea umana, impune luarea unor actiuni sustenabile, care sa contribuie la inversarea acestui trend.
2. Scopul si obiectivele Proiectului
Scopul | Sustinerea economiei romanesti, prin introducerea unui concept care promoveaza produsele eminamente romanesti/ integrate vertical in Romania si care este usor de identificat de catre consumatori.
Obiective | Conceptul 3 RO nu este doar un raspuns la cerintele clientilor nostri care isi doresc mai multe produse romanesti, ci urmareste sa:
- Aiba mai multa grija de mediul inconjurator – aprovizionarea magazinelor noastre cu produse locale este prietenoasa cu mediul
- Diminueze costurile - costurile de transport sunt mai mici atunci cand aprovizionarea se face local
- Sustina economia circulara in domeniul retailului, care sa conduca la un cerc virtuos si sa genereze mai multa plus-valoare in tara
3. Categorii de produse
Ce categorii de produse vor face parte din conceptul 3 RO ?
Proiectul se adreseaza tuturor produselor comercializate de Rewe Romania prin magazinele PENNY din Romania. Cu titlu de exemplu, categoriile de produse avute in vedere sunt urmatoarele:
- Bauturi alcoolice si non-alcoolice;
- Produse de brutarie si dulciuri;
- Carne si mezeluri;
- Produse proaspete – ex. lactate, oua;
- Alte produse alimentare – ex. zahar, ulei, sosuri, paste;
- Produse conservate;
- Legume/Fructe
- Detergenti si produse de curatenie;
- Cosmetice;
- Alte produse non-alimentare – ex. lumanari, baterii, produse de ingrijire auto, papetarie;
- Hrana pentru animale de companie.
4. Criterii de inrolare a produselor in conceptul 3 RO
Ce criterii trebuie sa indeplineasca produsele pentru a face parte din conceptul 3 RO ?
- Ingredientul principal sa fie provenit din Romania, adica sa fie cultivat, crescut, extras sau fabricat in Romania
- Produsul sa fie procesat in Romania
- Produsul sa fie ambalat in Romania
Un produs poate face parte din conceptul 3 RO DACA:
- indeplineste, in mod cumulativ, toate cele trei criterii
SAU
- indeplineste unul sau doua criterii, celalalt/celelalte criterii nefiindu-i aplicabile (ex. in cazul produselor care nu sunt supuse, prin natura lor, operatiunilor de procesare si/sau ambalare).
Inrolarea produselor in conceptul 3 RO se va face pe baza declaratiilor pe proprie raspundere din partea furnizorilor cu privire la respectarea de catre produse a criteriilor mentionate mai sus. Furnizorii se vor asigura ca detin toate documentele justificative specifice fiecarui tip de produs inrolat in proiect din care rezulta indeplinirea criteriilor mentionate. Furnizorii vor pune la dispozitie aceste documente ori de cate ori va fi necesar si de indata ce vor fi solicitate de catre Rewe si/sau autoritatile nationale in cadrul procedurilor de verificare/control.
5. Definitii
Pentru scopul prezentului Proiect, termenii folositi in acest Regulament si care definesc conceptul 3RO, se regasesc mai jos.
Ingredient = orice substanta (cu exceptia aromelor si condimentelor care dau specificitate produsului), produs, preparat, materie prima, amestec, solutie, elemente chimice si compusi acestora, utilizat in prepararea sau fabricarea unui produs ce face obiectul prezentului Regulament;
Ingredient principal = ingredientul (astfel cum este definit mai sus) care reprezinta cea mai mare pondere relativa (%) in volumul produsului final ce face obiectul prezentului Regulament; Pentru evitarea oricarui dubiu, ingredientul principal este diferit de "ingredientul primar" astfel cum este acesta definit in art. 2 din Regulamentul CE nr. 1169/2011 sau in actele normative nationale.
Ingredient principal provenit din Romania = ingredientul principal (astfel cum este definit mai sus) care, in functie de tipul ingredientului, este cultivat, produs, crescut extras sau fabricat pe teritoriul Romaniei;
Procesare = orice actiune care modifica ingredientul/produsul initial, inclusiv prin incalzire, afumare, sarare, coacere, congelare, uscare, marinare, extragere, extrudare, amestecare, prelucrare, diluare sau o combinatie a acestor procedee;
Procesare in Romania = orice procesare (astfel cum este definita mai sus) a ingredientului/produsului initial, inclusiv procesari intermediare ale acestora pe teritoriul Romaniei;
Ambalare = introducerea unuia sau mai multor produse intr-un ambalaj, fie el primar, secundar sau tertiar;
Ambalare in Romania = orice ambalare (astfel cum este definita mai sus), indiferent de tipul de ambalaj sau provenienta acestuia, daca procesul de ambalare are loc pe teritoriul Romaniei;
Produs = orice produs comercializat de Rewe Romania prin magazinele Penny;
Produs 3 RO = orice produs comercializat de Rewe Romania prin magazinele Penny din Romania care:
(i) face parte din categoriile mentionate in sectiunea 3 a prezentului Regulament si (ii) indeplineste criteriile de inrolare astfel cum sunt mentonate in sectiunea 4 a prezentului Regulament, asigurandu-se informarea corecta, completa si precisa a consumatorului.
Termenii de mai sus au caracter intern si sunt proprii conceptului 3 RO, folosirea lor in acest Regulament fiind exclusiv in sensul de mai sus.
6. Publicitate si campanii de informare
Conceptul 3 RO va fi prezentat consumatorilor prin etichete la raft, campanii media si online, print/pliant instore etc. iar implementarea conceptului nu va implica costuri suplimentare pentru furnizori.
Expunere media: Radio/TV/Online/Print/In-store/OOH

